Een vruchtbare bodem met human design

Hoe kun je jouw marketing en (personal) branding aanpassen op jouw eigen human design? Dat is de vraag die ik in de komende blogs ga proberen te beantwoorden voor je. Maar laten we bij het begin beginnen. Jouw human design.

Hoe kom je erachter wat jouw human design is?

Google is jouw grote vriend.

Maar even zonder gekheid… Er bestaan zo ontzettend veel websites waar je jouw eigen human design kunt opvragen. Met de zoekterm “human design chart” kom je er genoeg tegen. Ieder met hun eigen specifieke kenmerken en vormgeving. Voor ieder wat wils dus.

Ik heb er zelf voor gekozen om mijn eigen design op te vragen bij het Jovian Archive. Deze organisatie is opgericht door Ra Uru Hu, de bedenker van human design. Lijkt mij als de bron van dit hele systeem de beste keuze om mee te beginnen. Of niet dan?

Tip: sla je human design op als PDF of afbeelding. Dan kun je deze er altijd weer even bijpakken om te reflecteren op jouw experiment. Of wanneer je interessante informatie tegen komt.  

En zie daar. Jouw persoonlijke handleiding. Geschreven door jouw eigen ziel!

Ik hoor je al denken… Wat betekenen al die cijfers, vormen en kleuren? Hoe ga ik dit ooit begrijpen? Maak je vooral geen zorgen. Ik dacht precies hetzelfde en leer nog steeds iedere dag weer iets nieuws over mezelf en het systeem.

De drie belangrijkste onderdelen in human design zijn je energietype, jouw strategie en je autoriteit. Begin daar maar eens mee. Deze bepalen hoe jouw design het beste energie uitwisselt met anderen, doelen behaalt en beslissingen neemt.

In mijn blogs ga ik trouwens bewust niet te diep in op alle theorie achter human design. Er zijn meer dan voldoende blogs en boeken te vinden over dit onderwerp. Maar je mag mij natuurlijk altijd een berichtje sturen als je meer wil weten.

Om zoveel mogelijk uit jouw human design profiel te benutten voor jouw branding en marketing, duik ik liever 1-op-1 de materie in met jou. Met mijn 1/3 profiel wil ik namelijk alles tot in het kleinste details onderzoeken en ervaren wat werkt. En wat niet. En juist dit soort kleine nuances maken uiteindelijk het grote verschil.

Human design chart

Mijn eigen human design ter illustratie

Een vruchtbare bodem voor jouw bedrijf om op te groeien

Wanneer jij dit blog leest, ga ik ervan uit dat je al een bedrijf hebt of in ieder serieus aan het nadenken bent over het starten van jouw onderneming. In beide gevallen is het een goed idee om jezelf nog niet meteen te verliezen in alle details.

Net als met jouw human design experiment gaan we even terug naar de basis met een aantal vragen:

  • Wat is je idee of concept?
  • Wat zijn je kernwaarden, missie en visie?
  • Welke boodschap heb jij te vertellen?
  • Wat wil je graag bereiken met jouw onderneming?
  • Hoe ga je dit bereiken? Wat is je aanbod of je verdienmodel?
  • Wie is jouw doelgroep? En kies je een niche of niet?
  • Welke middelen heb je hiervoor nodig? Geld, kennis, voorraad of wat anders?
  • Welke inkomsten en kosten verwacht je? Is jouw idee rendabel en past het bij jouw gewenste levensstijl?
  • Kies je ervoor om alleen te starten, ga je samenwerken of zoek je investeerders?

Uit ervaring kan ik je zeggen dat je met een antwoord op deze vragen een goede fundering hebt voor jouw ondernemingsplan en eventuele financieringwens.

Van het grote plaatje tot in de kleinste details

Wanneer ik het grotere plaatje kan overzien, dan ben ik ook in staat om dat plaatje te beschrijven tot in de kleinste details. Daarom ga ik in de komende blogs iets dieper in op de vragen die hierboven staan. En laat ik je zien hoe je kunt bouwen aan een bedrijf dat afgestemd is op jouw design.

Ik ga je niet vertellen hoe jij het MOET doen. Wat voor mij werkt, hoeft voor jou nog niet te werken. Daarom vertel ik je liever over mijn eigen ervaringen en laat ik zien wat voor opties er zijn. Zodat jij bij jezelf en jouw autoriteit ten rade kunt gaan wat de beste keuze is voor jou.

Durf jij het experiment aan?


Deel dit artikel

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

Deze blogs vind je misschien ook wel interessant